Monday, April 7, 2014

Selamat ulang tahun kelahiran Ustazah Hjh Rayah bt Abd Ghani yang ke-76 tahun

Kami mengucapkan selamat ulang tahun kelahiran Ustazah Hjh Rayah bt Abd Ghani yang ke-76 tahun (Pengasas Rumah Anak-Anakku Sayang Arrayyan, Seremban, Rumah Ibuku Sayang Arrayyan, Seremban dan Pusat Pengajian Darul Quran Arrayyan, Seremban). Semoga panjang umur, dianugerahkan kesihatan yang berpanjangan dan mencapai segala cita-cita bagi membangunkan generasi muda yang soleha.












No comments:

Post a Comment

Firman Allah: Dan mereka bertanya lagi kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (masalah) anak-anak yatim. Katakanlah: “Memperbaiki keadaan anak-anak yatim itu amatlah baiknya”, dan jika kamu bercampur gaul dengan mereka (maka tidak ada salahnya) kerana mereka itu ialah saudara-saudara kamu (yang seagama); dan Allah mengetahui akan orang yang merosakkan (harta benda mereka) daripada orang yang hendak memperbaikinya. Dan jika Allah menghendaki tentulah Ia memberatkan kamu (dengan mengharamkan bercampur gaul dengan mereka). Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. (al-Baqarah: 220)

VISI:

Bagi melahirkan modal insan yang cemerlang dan terbilang dikalangan anak-anak yatim di Pertubuhan Kebajikan Anak-Anakku Sayang Seremban (PKASS) agar mereka mampu menyumbang segala ilmu pengetahuan yang dimiliki kepada Agama, bangsa dan negara mereka.

MISI:

- Memberikan pendidikan formal (Sekolah kebangsaan rendah dan menengah).

- Memastikan dan menyediakan prasarana pendidikan yang kondusif di rumah PKASS.

- Memberikan pendidikan agama yang secukupnya kepada anak-anak yatim PKASS.

- Memperlengkap dan memantapkan mereka dengan EQ (Emotional) and juga SQ (Spiritual).

Visitor maps