Sunday, August 9, 2009

Laman Blog Utama Rumah Anak-Anakku Sayang



Assalamualaikum,

Alhamdulillah, akhirnya sebuah laman blog untuk Rumah Anak-Anakku Sayang dapat juga disediakan. Telah begitu lama, penghuni dan juga pihak pengurusan menunggu-nunggu saya menyediakan untuk mereka sebuah blog seperti ini agar segala akitiviti dan juga informasi dari Rumah Anak-Anakku sayang ini dapat disampaikan terus kepada seluruh masyarakat di Negeri Sembilan dan juga di seluruh pelusuk dunia tanpa batasan ini.

Diharap melalui laman blog ini, saudara dan saudari diluar sana dapat memahami dengan lebih dekat lagi Rumah Anak-Anakku Sayang dan segala aktiviti yang mereka jalankan.

Sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Firman Allah: Dan mereka bertanya lagi kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (masalah) anak-anak yatim. Katakanlah: “Memperbaiki keadaan anak-anak yatim itu amatlah baiknya”, dan jika kamu bercampur gaul dengan mereka (maka tidak ada salahnya) kerana mereka itu ialah saudara-saudara kamu (yang seagama); dan Allah mengetahui akan orang yang merosakkan (harta benda mereka) daripada orang yang hendak memperbaikinya. Dan jika Allah menghendaki tentulah Ia memberatkan kamu (dengan mengharamkan bercampur gaul dengan mereka). Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. (al-Baqarah: 220)

VISI:

Bagi melahirkan modal insan yang cemerlang dan terbilang dikalangan anak-anak yatim di Pertubuhan Kebajikan Anak-Anakku Sayang Seremban (PKASS) agar mereka mampu menyumbang segala ilmu pengetahuan yang dimiliki kepada Agama, bangsa dan negara mereka.

MISI:

- Memberikan pendidikan formal (Sekolah kebangsaan rendah dan menengah).

- Memastikan dan menyediakan prasarana pendidikan yang kondusif di rumah PKASS.

- Memberikan pendidikan agama yang secukupnya kepada anak-anak yatim PKASS.

- Memperlengkap dan memantapkan mereka dengan EQ (Emotional) and juga SQ (Spiritual).

Visitor maps