Wednesday, January 6, 2010

Selamat Tahun Baru 2010

Selamat Tahun Baru 2010 kepada kakitangan dan juga ahli-ahli jawatan kuasa Pertubuhan Kebajikkan Anak-Anakku Sayang dan juga anak-anak Yatim di PKASS. Mengimbau semula apa yang telah berlaku pada tahun 2009 yang lepas, membuatkan hati begitu terharu. Pelbagai pengalaman pahit dan manis yang telah kita tempuhi bersama bagi menjayakan semua matlamat yang ingin dicapai. 

Dari awal pertubuhan kebajikkan ini ditubuhkan pada tahun 2008 sehinggalah ke penghujung tahun 2009, pelbagai dugaan pahit ataupun manis yang kita lalui. Itu semua pengalaman yang mengajar kita agar menjadi insan yang lebih mantap dan perkasa bagi mengharungi kehidupan ini. Bagi mereka yang terlibat samada secara 'direct' atau 'indirect' dengan pertubuhan PKASS ini, saya mengucapkan syabas kepada anda semua yang secara terus-terus mengembeling tenaga dan meluangkan masa yang berharga untuk menabur bakti kepada anak-anak yatim di PKASS ini. Semoga Allah s.w.t memberikan balasan dengan pahala dan juga rezeki yang melimpah-ruah kepada anda semua. Semoga tahun baru ini, akan menguatkan lagi azam dan juga usaha kita untuk terus menabur bakti kepada PKASS agar kita semua menjadi insan yang cemerlang didunia dan diakhirat. Insya'Allah. Berikut adalah diantara aktiviti-aktiviti menarik PKASS yang sempat dirakamkan sepanjang tahun 2009:


No comments:

Post a Comment

Firman Allah: Dan mereka bertanya lagi kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (masalah) anak-anak yatim. Katakanlah: “Memperbaiki keadaan anak-anak yatim itu amatlah baiknya”, dan jika kamu bercampur gaul dengan mereka (maka tidak ada salahnya) kerana mereka itu ialah saudara-saudara kamu (yang seagama); dan Allah mengetahui akan orang yang merosakkan (harta benda mereka) daripada orang yang hendak memperbaikinya. Dan jika Allah menghendaki tentulah Ia memberatkan kamu (dengan mengharamkan bercampur gaul dengan mereka). Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. (al-Baqarah: 220)

VISI:

Bagi melahirkan modal insan yang cemerlang dan terbilang dikalangan anak-anak yatim di Pertubuhan Kebajikan Anak-Anakku Sayang Seremban (PKASS) agar mereka mampu menyumbang segala ilmu pengetahuan yang dimiliki kepada Agama, bangsa dan negara mereka.

MISI:

- Memberikan pendidikan formal (Sekolah kebangsaan rendah dan menengah).

- Memastikan dan menyediakan prasarana pendidikan yang kondusif di rumah PKASS.

- Memberikan pendidikan agama yang secukupnya kepada anak-anak yatim PKASS.

- Memperlengkap dan memantapkan mereka dengan EQ (Emotional) and juga SQ (Spiritual).

Visitor maps